Nikkarinkruunun asukastyytyväisyys on noussut usealla osa-alueella. 85 % vastaajista antoi Nikkarinkruunulle arvosanan 8-10 sen suhteen, kuinka todennäköisesti he suosittelisivat Nikkarinkruunua tuttavilleen. Vuokralaiset arvostavat asiakaspalvelua ja kiinteistönhoitoa sekä turvallista, viihtyisää ja hyvällä sijainnilla olevaa kohtuuhintaista asumista.
Asukaskysely on erinomainen tapa kuulla asukkaitamme ja asukkailla on mahdollisuus antaa palautetta ja vaikuttaa. Palautteet kertovat, miten olemme onnistuneet palvelussamme ja missä meillä on parannettavaa ja kehitettävää. Monen osa-alueen parantuneet tulokset kertovat, että olemme Nikkarinkruunussa tehneet oikeanlaisia toimenpiteitä ja kehitystyötä asukkaidemme ja kiinteistöjemme hyväksi. Vastausprosentti vuoden 2025 kyselyyn oli 20 %. Nikkarinkruunun asukkaiden näkemyksiä asumisesta ja palveluista kysyttiin jo 12 kertaa järjestetyllä asukaskyselyllä.
Sijaintia, viihtyvyyttä ja turvallisuutta arvostetaan
Kyselyn mukaan asukkaat olivat erityisen tyytyväisiä asunnon sijaintiin, viihtyvyyteen ja turvallisuuteen sekä vuokrien tasoon:
– Sijainti (4,42/5)
– Viihtyvyys (4,28/5)
– Turvallisuus (4,21/5)
– Vuokrataso (4,05/5)

Nikkarinkruunun asuntojen asumisviihtyvyys parantunut
60 % vastaajista arvioi asumisviihtyvyyden parantuneen viimeisen vuoden aikana. Kysymykseen kuinka todennäköisesti asteikolla 0-10 suosittelisit Nikkarinkruunua tuttavillesi; asukkaat vastasivat, että Nikkarinkruunua suosittelisi 8,31/10 vastaajaa. Suosittelu nousi vuodesta 2024, jolloin Nikkarinkruunua suositteli 8,20/10 vastaajaa. Suosittelua usein ilmaistaan NPS-luvulla. Nikkarinkruunun NPS-luku oli 42, kun muiden vuokrataloyhtiöiden oli 21. Alla kuvissa on vuoden 2025 tyytyväisyys Nikkarinkruunun palveluun ja toimintaan sekä kiinteistönhoitoon merkittynä tummanoranssilla. Valtaosa hakijoita on saanut tiedon Nikkarinkruunun asunnoista Nikkarinkruunun kotisivujen tai tuttavansa kautta.


Nikkarinkruunun asukaskysely tehtiin 9.–30.9.2025 asuntoihin jaettuna paperi- ja verkkokyselynä, jossa vastausmahdollisuus oli nyt myös englanniksi. Tutkimuksen toteutti puolueeton tutkimustoimisto Feelback/Bondata. Vastausprosentti vuoden 2025 kyselyyn oli 20 % mikä on tyypillinen vastausprosentti.
Nikkarinkruunun tavoitteena on tarjota kohtuuhintaisia ja laadukkaita asuntoja sekä sujuvaa asiakaspalvelua. Kyselyn tulokset ja tyytyväisyys ovat monelta osin parantuneet, mutta myös kehitettävää löytyy.
Olemme yhteydessä arvonnassa voittaneisiin asukkaisiin.
Lämmin kiitos kaikille asukaskyselyyn vastanneille ja palautteen antamisesta!